The Pacific

15.3.2010|Tomáš Zausin|
The Pacific

Vlastenectvo je vlastnosť, pocit, ktorý sa nedá prikázať ani nanútiť. Je to niečo, čo človek musí cítiť vo svojom vnútri a veriť tomu. To sa zaiste vzťahovalo aj na amerických vojakov, dobrovoľne prihlásených do služieb americkej armády. Išli tam s cieľom brániť svoju vlasť a bojovať proti nepriateľovi, ktorého na začiatku predstavovalo len Japonsko a až neskôr sa k nemu pridalo aj nacistické Nemecko. Boli to poväčšine chlapci,alebo mladí muži veriaci v myšlienku o totálnom porazení nepriateľa. A práve o nich rozpráva aj nový seriál z produkcie dvoch velikánov strieborného plátna Stevena Spielberga a Toma Hanksa s názvom Pacific.

Obaja tvorcovia majú za sebou už veľmi úspešný seriál s podobnou tématikou – Bratstvo neohrozených. No kým sme v Bratstve neohrozených sledovali postup amerických vojakov od vylodenia v Normandii, cez postup naprieč Európou až po konečný príchod do Berlína, tak Pacific sa sústreďuje na osudy vojakov bojujúcich v Tichomorí proti Japonsku. Dej sa opäť ako v predošlom seriále sústredí na jednu rotu a diváci sledujú osudy amerických vojakov skrze hlavných hrdinov. Opäť to funguje na princípe nahrádzania celku jednou časťou. V tomto prípade nám jedna rota, resp. vybraní hrdinovia nahrádzajú všetkých amerických vojakov bojujúcich v Tichomorí. Nakoľko som mal možnosť doteraz zhlaidnúť len tri diely z celkového počtu desať častí, tak sa nechcem púšťať do nejakého veľkého porovnávania oboch seriálov alebo výrazneho vyzdvihovania kvalít seriálu. Isté rozdiely sa však dajú všimnúť už v úvode, kde de facto preskakujeme nejaký úvod, či výcvik, čo sme si mohli vychutnať v úvode Bratstva neohrozených a naši hrdinovia sa ocitajú priamo v bojoch v známom Quadalcanale na Šalamúnových ostrovoch.

The Pacific (2009)

Ďalšou zmenou je materiál na ktorý bol seriál nakrúcaný, čo v tomto prípade znamená digitálny záznam a výsledná HD kvalita obrazu, čo je nakoniec na výsledku aj patrične vidieť.

Čo sa týka postáv, opäť sa autori sústredia dve až tri vybrané postavy, ktoré diváka sprevádzajú dejom a sú akýmsi sprievodcom celého seriálu.(teda aspoň tých prvých troch častí). Autori opäť stavili na výber neznámych hercov,čo v každom prípade plus, pretože divák si danú postavu nemôže stotožniť s prípadnými predošlými postavami v iných filmoch , alebo seriáloch. A podľa môjho názoru sa opäť casting strafil do čierneho. Pre zážitok zo seriálu,ktorý očakáva isto mnoho divákov však nechcem zachádzať do podrobností, no neodpustil by som si, ak by som aspoň nezmienil hudbu Hansa Zimmera, ktorý opäť vytvoril výbornú epickú a miestami aj komornú hudobnú atmosféru seriálu. Výborné sú zvlášť, a nielen po hudobnej stránke aj úvodné titulky, ktoré ozaj odporúčam zhliadnúť. Pacific predstavuje v súčasnosti najdrahší seriál s rozpočtom 200 mil. Dolárov, čo je na výsledku aj patrične vidieť. A aj to je jeden z dôvodov prečo sa oplatí sledovať tento seriál.

Vzhľadom na to, že táto recenzia sa vzťahuje na prvé tri epizódy seriálu, tak si vyhradzujeme právo zmeniť hviezdičkové hodnotenie po tom, čo recenzent uvidí aj ďalšie epizódy. Taktiež ďakujeme hovorkyni spoločnosti HBO pani Pavle Brožkovej za možnosť zúčastniť sa na špeciálnej projekcii.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Home Box Office