Sex v meste 2 (Sex and the City 2)

9.6.2010|Zuzka Kožaková|
Sex v meste 2 (Sex and the City 2)

V roku 2008 sa režisér Michael Patrick King pokúšal nadviazať na britký seriál z produkcie HBO, Sex v meste. Prvý celovečerný film Sex v meste sa stal u mojich ctených kolegov odsúdenia hodný filmový kúsok natočený šmahom ruky za 69 dní. 27. Mája 2010 režisér King priviedol do kín svoje pokračovateľské „veľdielo“ pod názvom Sex v meste 2, pričom filmu chýba jeden z popredných prvkov, ktorý je uvedený aj v samotnom názve filmu. Sex. Nejde tak ani o intímne zblíženie dvoch ľudí, ide skôr o ten sexepíl, vďaka ktorému SERIÁL Sex v meste slávi aj dnes obrovský úspech, ku ktorému sa oba celovečerné film ani zďaleka nepriblížili.

Po dvoch rokoch sa vracajú štyri najznámejšie kamarátky, ktoré žijú, dýchajú a nakupujú v New Yorku. Carrie (Sarah Jessica Parker), Charlotte (Kristin Davis) a Miranda(Cynthia Nixon) už zistili aké to je, povedať si to svoje „Áno“. Samantha (Kim Cattrall) aj napriek svojmu veku naďalej žije bohémskym životným štýlom. Aby ani jedna z nich neupadla do stereotypu (rodina, práca, deti), vyberú sa do exotického strediska Abú Dabí, kde sa Dior dá zohnať aj za pár šupiek a po každom zotmení sa mestečko zmení na malé kráľovstvo Tisíc a jednej noci.

Sex v meste 2 (2010)

Je to skrátka celé zle. Film začína napodiv dobre. Úvodná skladba od Alice Keys, New York, Vás skutočne naladí na film hneď, ako sa na plátne zjaví prvý mrakodrap. Ale tam to asi aj končí. Úvodný flashback do minulosti módnych výstrelkov hlavných hrdiniek Vás možno pobaví, ale skôr by som povedala, že Vám bude do plaču. Módna „víla“ Patricia Field sa tento krát skutočne predviedla. O kontraste šiat a piesočnatého povrchu Abú Dabí sa nedá hovoriť ako o harmónii kontrastov, ide skôr o extravagantný chaos so značkou madam Fieldovej a jej dvorných kostymérok. Samostatne pôsobia šaty úžasne, púšte nedotknuto, ale dokopy je to jeden veľký problém.

V prvej polovici filmu, keď sa kamarátky ešte nachádzajú v New Yorku, Vám režisér ponúkne pohľad napr. aj na newyorskú homosexuálnu svadbu, ktorej „Wow-efekt“ zabila „večne mladá“ Liza Minnelli, ktorá predviedla zvláštnu verziu Single lady od Beyoncé. Zvláštnu v zlom slova zmysle. Neustále obkukovanie typicky newyorského šatníka trendovej Carrie je snáď pokusom režiséra o rozzúrenie všetkých žien, ktoré si svojich pár neznačkových kúskov zo sekáčov skrývajú v jednej skrini. Prvá polovica je nemastná, neslaná rovnako ako „veľmi trefné a humorné“ skeče anglických zabávačov. Ako keby ste sledovali ufňukané Zúfalé manželky s lepším vkusom. Druhú polovicu určitým dielom zachraňuje veľmi autentické trhovisko, horúce piesky, pokým sa na nich nezablysne kvarteto newyorských módnych „príšeriek“, vtipné spevácke vystúpenie, pri ktorom sa oprávnene pousmejete a konečne pochopíte, prečo sú Newyorčanky majsterky v balení. Zdá sa toho veľa, ale tieto scény zaberú dokopy 15 minút zo 146 minútového filmu. Tak si to prerátajte!

Sex v meste 2 (2010)

Herecké výkony. Uf! Pokusom o obdiv by som sa zďaleka vyhla, ale aj napriek tomu mi nedá aspoň niečo nepochváliť. Avšak o akékoľvek hodnotenie „hereckých“ schopností sa ani nebudem pokúšať. Sarah Jessica síce Hollywood takýmito výkonmi určite nedobyje, ale treba jej uznať, že sa v tých prehnane extravagantných handrách spisovateľky Carrie vie neuveriteľne nosiť. Kristin vďaka postave cnostnej Charlotte pôsobila mimoriadne kultivovane, Cynthia postavou cynickej Mirandy úspešne zakryla svoju homosexualitu, a Kim sa podarilo dokázať že napriek tomu, že je zo štvorice najstaršia, je aj tak najviac sexy.

Nudný začiatok, nudný koniec a uprostred toho jedno veľké NIČ. To je „tohtoročný megahit“ Sex v meste 2. A malá rada na záver? Namiesto zbytočne, naozaj zbytočne, vyhodených peňazí si radšej zadovážte soundtrack k tomuto „skvostu“, pretože z piesní Vám nepríde zle od žalúdku, ušetríte za lístok a naozaj pocítite pravú newyorskú atmosféru, akú si dokázal zachovať iba seriál.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Continental film