Sedem životov (Seven Pounds)

6.3.2009|Zuzana Kožaková|
Sedem životov (Seven Pounds)

Ešte sme sa nespamätali z Eastwoodovej Výmeny a už sa na nás ženie ďalšia srdcervúca dráma s nálepkou najemotívnejšieho filmu roku 2009. Režisér Gabrielle Muccino otvoril svoj diár a rozhodol sa opäť spojiť sily so starým známym  Willom Smithom, ktorý má čo do činenia s Muccinovým predchádzajúcim filmom Šťastie na dosah.  Ich predchádzajúca spolupráca sa vyplatila, a tak sa do toho pustili aj tento krát. Film Sedem životov chystá útok nielen na naše srdcia, ale navyše potrápi aj našu mozgovú kôru. Je to ale tá  správna kombinácia, ktorá zaručí filmu úspech?

Ben Thomas (Will Smith) sa utápa v depresiách za chyby, ktoré spáchal v minulosti. Ak chce zmyť vinu, musí zmeniť osud siedmim neznámym ľuďom. Keďže pracuje pre daňový úrad nebude to jednoduché. Na ceste za vykúpením stretáva zaujímavých ľudí, medzi ktorými sú  aj slepý dobrovoľník na tiesňovej linke (Woody Harrelson) a smrteľne chorá Emily (Rosario Dawson), nad ktorou drží Ben ochrannú ruku. Podarí sa Benovi zmeniť ich osudy, a tým sa vykúpiť?

Sedem životov  (Seven Pounds, 2008)

Chytľavý nápad a zaujímavý príbeh nám bol jasný už v okamihu, ako uzrel svetlo sveta  prvý oficiálny trailer. Prvotné ohlasy zneli celkom pozitívne, a tak nebolo ťažké uveriť, že sa nám do kín ženie ďalší kinohit. Napriek nováčikovi v obore, scenáristovi Grantovi Nieportemu, film od začiatku pôsobil uvoľnene a dojemne. Rysovalo sa grandiózne finále, ale kruté vytriezvenie prišlo štyridsať minút pred koncom, kde nešlo o to ako?, ale kedy? a prečo? Zo zadumanej polohy sa film dostal do kŕčovitého stavu a pôsobil neorganizovane. Ako keby posledných štyridsať minút režíroval niekto úplne iný, a keďže režisér Muccino nemá rozštiepenú osobnosť, pravdepodobne to padne na jeho hlavu.

Hviezdne obsadenie nie je všetko, aj keď sa zo začiatku Will Smith našiel v úlohe kajúcneho Bena, v druhej polovici filmu sa mu režisér márne snažil dokresliť svätožiaru, pretože Smith už len bezmocne lapal po dychu. Pôvabná Rosario Dawson v úlohe chorej Emily, sa snažila zachrániť čo sa dalo, ale jej výstup by neočaril ani tvorcov Esmeraldy, ktorí by jej postavu bez mihnutia oka zhodili zo stola.
Hudba bola jediným príjemným prekvapením v celom filme. Príjemne vás zahreje pri srdci, neruší prvú polovicu filmu a  druhú spraví vcelku znesiteľnú. Milovníci špeciálnych efektov si neprídu na svoje, pretože Sedem životov nie je tým typom filmu, ktorý ich potrebuje. Film však dosiahne svoj cieľ. Nejedna romantická duša pri ňom uroní viac ako jednu slzičku, a aby som sa priznala, patrím medzi ne aj ja. No to nezmení môj názor, že od tvorcov filmu Šťastie na dosah by som čakala viac ako len gýč natočený istou rukou.

Sedem životov  (Seven Pounds, 2008)

Sedem životov je dobré vidieť. Hlavne vtedy, ak nemáte čas zájsť si ku kardiológovi a túžite poznať výdrž svojho srdcového svalu. Will Smith ako novodobý archanjel Gabriel možno trochu pokrivkáva, ale je pekné, že sa odhodlal zahrať si aj v inom filme ako je komédia. Aj zato má u mňa malé bezvýznamné plus.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Sony Pictures Entertainment