32 a stále slobodná (New In Town)

13.8.2009|Zuzana Kožaková|
32 a stále slobodná (New In Town)

Jediným možným vysvetlením pre to, že sa Renée Zellweger rozhodla vziať úlohu unudenej, ľadom poznačenej a stereotypnej konzultantky Lucy je, že vyčerpala konto charakternejších postáv vo filmoch, ktoré aj dávajú zmysel. Film 32 a stále slobodná práve mieri do našich kín pod réžiou Jonasa Elmera, ktorý nám ponúka na striebornom podnose priemernú romantickú komédiu s otrepanou zápletkou a lá Baby boom, kde každý vopred vie, kto sa s kým vyspí, kam to všetko smeruje a ako to celé dopadne. Bože, čo by som dala za to, aby Renée opäť pribrala, vzala denník do rúk a vstúpila do tohto chaosu označovanom za film ako odzbrojujúca Bridget Jonesová.

Potom ako vysokopostavená konzultantka Lucy (Renée Zellweger) opustila slnkom zaliate Miami, jej domov a bezpečné útočisko, kde sa nemusíte báť toho, že by sa z vašich lodičiek stali smrteľne nebezpečné nástroje, sa ocitla uprostred snehom zaviateho mestečka v mrazivej Minnesote, aby postavila na nohy miestnu továreň. Po veľmi nevydarenom stretnutí s novými spoluobyvateľmi a veľmi šarmantným, byť trochu drsným zástupcom odborov ( Harry Connick Jr.) sa Lucy dostáva do mnohých , vskutku nepríjemných a hlavne trápnych situácii, ale po čase sa adaptuje na miestny život, a keď príde čas na záchranu továrne, ktorú sa vedenie odhodlalo zavrieť, Lucy sa rozhodne svoje priority dostatočne prehodnotiť.

32 a stále slobodná (New In Town, 2009)

Snáď po prvýkrát sa na plátne stretávame so scrapbookingom – čo je vytváranie gýčovitých albumov prezdobených mašľami, kúskami látky a všetkého možného. Ale prečo to spomínam? Hlavne preto, lebo pri albumoch s flitrami originalita a nápaditosť celého filmu začína aj končí. Dej filmu sa ani len nepokúsi byť dôležitý, žiadne posolstvá sa tu nájsť nedajú a strojenosť ani nehľadajte. Tá vám sama zaklope na čelo. Táto „nová“ adaptácia na film Baby boom je až podozrivo vernou kópiou svojej veľkej sestry. No na rozdiel od Diane Keaton, ktorá stvárnila hlavnú postavu v už spomínanom filme, sa na stereotypnú Renée nedá pozerať. Zaujmú vás hlavne postavy vidiečanov, ktorých si obľúbite a najradšej by ste si takéto milé osôbky zaobstarali aj domov. No ak film dokáže stavať len na vedľajších postavách nie je to práve lichotivý dôkaz režisérovej predstavivosti a kreativity.

Čo sa týka ústrednej dvojice , medzi nimi neexistovala žiadna chémia, všetko pôsobilo až príliš okato a ani divák z menej vycibrenou pozornosťou si tohto prešľapu nemôže nevšimnúť. Konzultantku zrastenú s lodičkami zahrala Renée Zellweger. Pri tomto mene si určite vybavíte očarujúcu bacuľku Bridget Jonesovú alebo sexy vrahyňu Roxie Hart z muzikálu Chicago. No pri pohľade na konzultantku Lucy sa len budete pýtať: „ Kam sa podel osobitný šarm a šmrnc sladkej Renée?“ Po jej boku sa ocitol ešte stále šarmantný , no už časom poznačený herec Harry Connick Jr. v úlohe drsného odborára Teda. Kde sú tie časy, keď bol ešte za kovboja s klobúkom na hlave ,spod ktorého sa šibalsky usmieval na Sandru Bullock v Prístave nádeje? Ach jaj. Ten čas je nenávratne preč a my sme sa ocitli v krutej realite. Nič nie je tak ako bývalo, aj keď treba uznať, že sa na neho stále dobre pozerá, ale teraz pritom už len ostrieľane žmúrime, aby sme nevideli to, čo by sme v kvalitnej romantickej komédii ani vidieť nemali.

32 a stále slobodná (New In Town, 2009)

Neviem sa zbaviť pocitu, že filmu 32 a stále slobodná to viac prospeje na poličke v podobe DVD ako na plátne s nálepkou kvalitná romantika. Či sa už odhodláte opustiť na 97 minút príjemné letné počasie a doprajete svojim očiam pohľad na pravú minnesotstkú zimu, ktorá je jedinou dobre odvedenou prácou, ako sa ňou prediera na podpätkoch rozfúkaná Renée Zellweger ostáva len na vás...

VERDIKT MOVIE MANIA:
Zdroj:  moviemania.sk Foto © Lions Gate Films

Odporúčané články

Symbol elegancie Cary Grant

Symbol elegancie Cary Grant

„Každý v živote by aspoň raz chcel byť ako Cary Grant. Dokonca aj ja chcem byť Cary Grant.“ ( Cary Grant ) 18.01. 1904 (...