G-Force: Veľmi zvláštna jednotka (G-Force)

11.10.2009|Jano Švihra|
G-Force: Veľmi zvláštna jednotka (G-Force) Otázka dňa – čo sa stane, keď skrížime hovoriace morčatá, modernú techniku, samopaly, strieľajúce mixéry, svet špionáže a klišé? Nuž, na svet príde G-Force.

Na prvý pohľad to znie smiešne. Na druhý pohľad si pomyslíme – veď je to z dielne Disneyho a Bruckheimera, ktorí vedia priniesť a podať netradičné príbehy. Ale po zhliadnutí filmu sa vrátime ku prvému pohľadu a už sa ho, zdá sa, nepustíme. Teraz je na mieste povedať, prečo je tomu tak.

G-Force: Veľmi zvláštna jednotka (2009)

Film má skvelý potenciál. Núdza o financie, podľa všetkého, nebola. Herecké obsadenie doslova hviezdne – Bill Nighy, Nicolas Cage, Penélope Cruz a ďalší. Námet – zvláštny, no lákavý. Kde je potom problém? Jednoznačne v spracovaní.

Začnem pekne poporiadku. Hneď začiatok filmu pripomína klišé z prostredia tajných služieb – kufrík s informáciami, tajná misia, všemožné (a nemožné) holografické projekcie, akurát, že tí, ktorí majú túto misiu vykonať, nie sú ľudia, ale hovoriace morčatá. No i tak by som očakával trochu lepší nástup na scénu, tento mi prišiel moc suchý. Ale poďme ďalej. Príbeh sa začína rozvíjať, prichádza dávka napätia a pokus o ľúbostný trojuholník (samozrejme, u morčiat), na ktorý takmer hneď zabudnete. A krátko na to vstupuje do hry drsný šéf, ktorý akosi nezdieľa nadšenie pre hovoriace zvieratká a preto odmieta ďalej sponzorovať ich tréning a kariérny postup. A to všetko je poprepletané pokusmi o vtipy. Je nutné podotknúť, že pokusy to nie sú zlé a na niektorých sa dá i zasmiať, ale vcelku ide o fádny priemer či podpriemer. Toľko k úvodu do filmu.

Teraz nastupuje do hry predajňa domácich miláčikov, kam sa morčatá po nešťastných okolnostiach dostanú. Tu začína silnejšia stránka filmu a to je dobre – zasmejeme sa trochu viac, príde viac akcie, ďalší priestor dostanú i dvaja svojskí agenti prenasledujúci morčatá (ich pozícia v príbehu mi prišla prevzatá z iných snímok), objaví sa aj transformers mixér. Zvlášť treba vyzdvihnúť dva momenty, čo ma príjemne potešili. Prvým je zápletka pri finálnom súboji, ktorá ľudí v kine akoby prebrala a vtrhla späť do deja, pretože od priemerného filmu nik čosi také nečakal. A potom ešte druhý moment, ktorý sa mi vryl do pamäti – oslava víťazstva v podobe tanca – kde obzvlášť poteší grafika i tanečné kreácie (ako som už povedal, o peniaze núdza asi nebola, čiže akčné scény i postavy morčiat sú stvárnené veľmi slušne i počas celého príbehu). Samozrejme, príbeh končí stereotypne, k tomu azda ani niet čo dodať, aj keď miesto pre emócie sa nájde.

G-Force: Veľmi zvláštna jednotka (2009)

Film nie je zlý, miestami je vtipný, akčný, je tu možnosť pozrieť si ho v 3D podobe, nesie aj aké-také morálne ponaučenie a niektoré pasáže sú celkom podarené. Tak akurát pre prvý stupeň základnej školy, naozaj (keby som bol takým žiakom, určite by som film chcel vidieť a mal by som z neho veľmi dobrý pocit). Ale ak hľadáte trochu oddychu a zábavy a do spomínanej vekovej kategórie už nepatríte, buďte pripravení na to, že film je skrátka priemerný a nevyužíva svoju kapacitu. Naozaj mohol niesť titul skvelej komédie, takto možno hovoriť skôr o milom dielku, pri ktorom sa dá dobre oddýchnuť. Je namieste zhodnotiť, že snímka sa neradí medzi trápne tituly a nie je vtieravá, čo je, podľa mňa, celkom úctyhodné.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Saturn