Lietam v tom

5.2.2010|Zuzana Kožaková|
Lietam v tom Niekto skrátka vie udrieť na tú správnu notu. Tým niekým je rozhodne režisér Jason Reitman, ktorý natočil jednu z najlepších komédií za posledné obdobie. Film Lietam v tom je vtipný, briskný a možno, že kým ja dopíšem túto recenziu, stihne zlízať aj glóbusovskú smotanu. Film o nekonečnom cestovaní, kde sa namiesto krásnej letušky budete pozerať na charizmatického Georga Clooneyho ako vyhadzuje ďalších poddaných, je určite najväčším prekvapením tohto roku.

Hlavným cestujúcim je Ryan Bingham(George Clooney). Jeho práca je jednoduchá. Príde, vyhodí a odíde. Ryan sa totiž živí ako profesionálny vyhadzovač. Volajú si ho šéfovia firiem, ktorí nemajú dostatok odvahy na to, aby svojich nežiaducich zamestnancov vyhodili na dlažbu sami. Táto práca sa však nenachádza na jednom mieste, čo je pre Ryana, ktorý miluje život na cestách, jednoducho lahoda. Pri jeho cestovateľských vášňach často krát stretáva ďalšiu dobrovoľnú cestovateľku Alex(Vera Farmiga). Ryanov život sa však začne otriasať v základoch, keď k nim do firmy nastúpi mladá ambiciózna Natalie(Anna Kendrick), ktorú musí Ryan zaškoliť.

Lietam v tom (2009)

Komédia Lietam v tom je miestami skvostne cynická, niekedy štýlová, ale predstavuje to, na čo sa v dnešnom „profesionálnom“ živote často zabúda. Totiž na rodinné hodnoty. Mimoriadne vtipný a rázny scenár s jemne sarkastickými poznámkami, ktoré pobavia len ľudí, čo im rozumejú, dal dokopy režisér Reitman spolu so Sheldonom Tunerom. Nadčasová komédia prišla práve vhod. Spamätáme sa z avatarovského útoku Jamesa Camerona, prežijeme sklamaniahodný FAME a s úsmevom na perách prečkáme, kým na dvere kinosál nezaklope Alica od Tima Burtona. Myšlienky a pravdy vo filme by pokojne vystačili aj na tri filmy, ale Reitman ich tak šikovne poskladal, že dej filmu nepôsobí prepchato a až príliš poeticky nato, aby sa tam nedala vtesnať dobrá nálada a sarkastický humor.

Víťazstvom režiséra bolo aj potvrdenie účasti Georga Clooneyho, pre ktorého bola úloha cestovateľa Ryana šitá na mieru. Pri pohľade na Clooneyho, ako sa mu rozsvietia oči blaženosťou zakaždým, keď si kupuje nový palubný lístok, jeho herecké počínanie zďaleka nekončí. Clooney hrá sám seba a to mu ide predsa najlepšie. Vtipná a progresívna Anna Kendrick v úlohe facebookovskej obľúbenkyne Natalie neuveriteľnou rýchlosťou dospela a na jej dotieravú vyzvedačskú Jessicu, kamarátku Belly Swan zo Súmraku, rýchlo zabudnem. Vera Farmiga je ženským odrazom Georga Clooneyho. Jej postava, rovnako strelená, rovnako zamilovaná do lietania a rovnako charizmatická, je ďalšou postavou, ktorá osobitne prezentuje svoj „malý“ svet v batožine. Herecké obsadenie sa mimoriadne vydarilo, zapracovalo a predstavilo najnovší film od Reitmana v dokonalom svetle.

Lietam v tom (2009)

Jason Reitman dospel. Dramatickú komédiu Lietam v tom priniesol do kín práve včas. Čo viac treba dodať? Clooney charizmatický a svojský ako vždy, Kendrick je prekvapivo nadaná mladá herečka a Farmiga je sympatickou cestovateľkou, vedľa ktorej by ste radi strávili pár hodín v lietadle. Skrátka, lietam v tom.
Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Bontonfilm