My dvaja a magor (You, Me and Dupree)

7.2.2007|Tomáš Kolompár|
My dvaja a magor (You, Me and Dupree)

Predstavte si, že máte práve po svadbe a vašim jediným cieľom je byť so svojou milovanou resp. milovaným. Avšak, máte priateľov, ktorí sa tak povediac nevedia zmieriť s tým, že vás „ako priateľa“ strácajú a preto sa k vám nasťahujú, čo znamená len jedno – pokojná „idylka“ sa skončila. Tak asi takto by sa dal vystihnúť najnovší počin bratov Anthonyho Russo a Joea Russo, ktorý sa rozhodli natočiť zaujímavú romantickú komédiu s triom už aj tak dosť zábavných ľudí ako Owen Wilson, Matt Dillon či Kate Hudson.

Carl (Matt Dillon) a Molly(Kate Hudson) by si v novom dome mohli užívať svoje čerstvé manželstvo, keby u ich dverí nezazvonil Carlov najlepší kamarát Dupree( Owen Wilson). Mali by to srdce nechať jedného dobráka na ulici, keď práve prišiel o byt aj prácu.? Ako jeho správni priateľa nie a preto sa začína zaujímavá akcia plná Dupreeho ako spánok na ich gauči v Adamovom rúchu, navštevuje cudzie záchody, nebezpečne experimentuje s horiacimi sviečkami a to nie je všetko. Po týchto problémoch však obidvaja manželia už toho majú dosť a Dupree musí ísť jednoducho z domu! Ako to však svojmu kamarátovi len povedia?

Vcelku vkusne napísaný scenár, ktorý mohol zaujať a zaradiť sa medzi slušné porcie komédie. Filmári sa pritom do značnej miery spoliehali na výkon trojice komediálnych hercov Dillon, Wilson, Hudson, ktorý mali z filmu vytvoriť zaručene dokonalú a zábavnú snímku. Bohužiaľ sa to nepodarilo. Film sa potáca od úvodu až po samotný koniec. Už zo začiatku filmu sa vytráca istá myšlienka a kompozičný prístup komediálneho žánru, čoho je jasným dôkazom samotný príbeh. Tento progres vytvára aj samotný dej, ktorý pozostáva s rovina: „dvaja manželia, ich kamarát = veľké problémy“. Filmu chýba isté odbočenie v podobe zaujímavej scény, ktorý by diváka odtiahla od stereotypného príbehu. Na to filmoví tvorcovia pozabudli. Čo je však podľa mňa zarážajúce, jediným oživením a to veľmi príjemným je mála úloha Michaela Douglasa v podobne Mollynho otca. Dougles po jeho minulom , dosť nevýraznom filme „Sentinel“, opäť ukázal, že takéto typy úloh mu jednoducho sedia a filmu aspoň trošku nadväzujú príjemnú atmosféru, čo sa však o zvyšku filmu nedá vôbec povedať. Od filmu som čakal viac, či už po stránke obsadenia, mala byť snímka živšia a vtipnejšia, čo sa však tvorcom nepodarilo docieliť a preto tým zásadne trpí divák i samotný film.

„My dvaja a magor“ je bohužiaľ len ďalšou crazy-komédiou s nie príliš vyfarbeným scenárom, ktorý kolíše nad miestami hluchými scénami a nedotvára tu potrebnú šťavu k finálnemu ale hlavne dobrému efektu. Čo je o to horšie, situáciu nezachraňuje ani Owen Wilson, ktorý na plátne pôsobí priam unaveným dojmom a jeho „gagy“ a humorné scénky sú skôr vystrihnuté s jeho predchádzajúcich ,celkom zábavných komédií. A preto, ak máte radi niekoho z hlavných hereckých postáv a vyložene si nepotrpíte na záchvaty smiechu, „My dvaja a magor“ je príjemná „oddychovka“, ktorá však okrem hviezdnej trojice hercov neponúka nič nové a spontánne, a to je veľká škoda...

Žáner: Komédia
Scenár: Mike LeSieur
Doba trvania: 109 minút