Krv a čokoláda (Blood and Chocolate)

16.8.2007|Radovan Torda|
Krv a čokoláda (Blood and Chocolate)

Zdá sa vám spojenie Krv a čokoláda ako zaujímavý a nápaditý názov? Nuž, rovnomenná kniha americkej autorky fikcie pre „mladých dospelých“ Annette Curtis Klausovej taká asi naozaj bola, nakoľko sa v roku 1998 dočkala ocenenia YALSA. Bohužiaľ, jej filmová podoba má od originality a rovnako tiež krvi a čokolády veľmi ďaleko.

Klausovej novela rozpráva príbeh americkej stredoškoláčky Vivian, ktorá sa zahľadí do svojho spolužiaka Aidena. Na tom by, samozrejme, nebolo nič čudného, keby však milá Vivian nepatrila k starej a dobre utajovanej vetve vlkolakov. Mladé dievča je zároveň vyvolenou, ktorá sa má stať ženou vodcu krvilačného rodu a jej náklonnosť k človekovi je tŕňom v oku miestnej, chlpatej komunity. Film nemeckej režisérky Katje von Garnier, ktorá sa venovala prevažne práci pre MTV, značne pobúril fanúšikov predlohy a tých, čo o knihe v živote nepočuli, prinútil prehodnotiť zavrhnutie Underworldov.

Krv a čokoláda (Blood and Chocolate)

Presne tak. Wisemanova dvojdielna vojna medzi upírmi a vlkolakmi totiž v porovnaní s Krvou a čokoládou vyznieva ako vybrúsený diamant vedľa netvarovanej tuhy. O to prekvapivejší je fakt, že za oboma projektmi stojí producentské duo Robert Bernacchi a Richard S. Wright. Neviem sa rozhodnúť, či za trápnosť a zničujúcu nudu „krvavých cukroviniek“ môže viac predvídateľný a prvopis ignorujúci scenár (v knihe sa na konci Vivien rozhodne pre svoju rasu a ostáva verná vlkolakom, no a ako to dopadne vo filme si určite viete domyslieť) alebo sú to chyby neskúsenej režisérky, ktorá každú slušne sa rozvíjajúcu scénu premení na lacnú, seriálovú romantiku či snáď neefektné trikové sekvencie (prerod človeka na vlkolaka, ktorého vo finálnej podobe predstavujú skutoční vlci, mi pripomenul Jastrabiu ženu z roku 1985. Ale pozor! Táto spojitosť je jediným spoločným znakom oboch kvalitatívne odlišných filmov).

Som zlý? A budem ešte horší. Herecké osadenstvo zložené prevažne z televíznych hercov (s výnimkou Oliviera Martineza ako vodcu vlkolakov Gabriela) prehráva a po desiatich minútach vám začnú ich neoriginálne dialógy píliť uši do tej miery, že si k postávam vytvoríte negatívny vzťah bez ohľadu na ich charakter. Film to hrá na romantický horor, ale strach vám naženú jedine 98 minút vzdialené, záverečné titulky a vzplanutie ústrednej dvojice je asi natoľko uveriteľné ako perfektná angličtina v každom kúte Bukurešti.

Krv a čokoláda (Blood and Chocolate)

Dej sa odohráva v hlavnom meste Rumunska a to je asi jeho jediným pozitívom. Vizualizácia kapitoly z vtáčej perspektívy v úvode vás príjemne naladí a ostane jediným záchranným kolesom, ktoré vás udrží nad nudnými a prvoplánovými vodami. Krv a čokoláda je naozaj zlý film, ktorý má pramálo spoločného s čokoládou a ešte menej s krvou. Pozrite si radšej ešte raz Underworld. (Jedna hviezdička patrí záberom prekrásnej Bukurešti.)

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © MGM