Hairspray

25.8.2007|Olivia|
Hairspray

Veľký muzikál, veľká komédia, veľký účes. Hairspray z roku 1988 bol dlhú dobu obľúbeným filmom a na Broadwayi zožal ešte väčší úspech ako predstavenie na divadelných doskách. Jeho remake prináša do kín rovnakú energiu ako napríklad Dreamgirls, alebo Grease.

Tracy Turnblad (Nikki Blonski), veľké dievča s ešte väčším srdcom má rada len jediné - tanec. Jej snom je účinkovať v televíznej show s názvom Corny Collins Show. Tracy sa zdá ako to pravé pre túto show, lenže jej hmotnosť tomu tak úplne nenasvedčuje. Každý deň po škole, ona a jej najlepšia priateľka Penny (Amanda Bynes) utekajú domov, aby si zapli televíziu a nenechali si ujsť najmä Linka Larkina (Zac Efron), najkrajšieho mladíka v show. To všetko na zdesenie Tracynej matky, Edny (John Travolta). Keď jeden z tanečníkov odíde, vyhlási sa konkurz na novú hviezdu, ktorá bude súčasťou veľkolepého hudobno-tanečného kolotoča Baltimorskej televízie. Tracy neváha a rozhodne sa skúsiť šťastie. V príprave jej pomáha černošský kamarát Seaweed (Elijah Kelly). Tracy nakoniec konkurz vyhrá čím naštve kráľovnú tanca Amber Von Tussle (Brittany Snow) a jej matku Velmu (Michelle Pfeiffer), ktoré tvrdia, že obézne dievčatá nemajú v televízií čo hľadať. Tracy sa stáva hviezdou a zisťuje, že existujú aj väčšie problémy ako mať stále hladký účes a dokonalú postavu. Rozhodne sa, že nie je fér, že černosi môžu tancovať v show len raz do týždňa a snaží sa presadiť ich rovnoprávnosť s ostatnými umelcami.

Hairspray (2007)

Od začiatku film prekypuje značnou energiou, zobrazuje roky šesťdesiate a pôsobí mladistvo a humorne. Je plný hudby a sotva sa dá začuť hovorené slovo. Rozprúdi krv najmä tým, ktorí už pesničky z muzikálu počuli skôr, ale samozrejme aj nováčikom sa pesničky ako Good Morning Baltimore, či Mama Didn´t Lie určite zapáčia. Bolo predaných nespočetné množstvo CD zo saoundtrackmi z filmu z roku 1988. Šikovné herecké obsadenie je ďalší aspekt, ktorý má pritiahnuť divákov. Nehovoriac o množstve dokonalých vlniacich sa tiel, Michelle Pfeiffer dokonale zahrala zápornú postavu ako diabolská Velma Von Tussle. Keď sa Vám bude zdať, že mama Tracey - Edna má čudný hlas a oči podozrivo blízko seba je to tým, že je to na nepoznanie zamaskovaný John Travolta, čo samozrejme nemá vplyv na jeho spevácke a tanečné výstupy. Bucľatá a usmievavá Nikki Blonski je ako vyšitá na rolu Tracy a má niečo na viac, šikovné tanečné pohyby a zvučný hlas.

Hairspray (2007)

Výhrady by som mala voči nereálnemu zobrazeniu príbehu. Je síce jasné že v realite sa len tak nespieva na každom rohu, aj tak však cítiť z neho značnú neprirodzenosť a miernu infantilnosť. Film ale má odkaz, vraví že čo je rozdielne, nemusí byť nutne zlé a dokazuje to v paralele medzi Tracynou obezitou a rozdielnou farbou pleti černošských umelcov (klobúk dole pred ich tanečným a speváckym výkonom). Ale pokrokovo má aj skryté odkazy o rozdieloch ďalšej časti spoločnosti, čo mal dokázať práve Travolta navlečený v kostýme tučnej ženy a tancujúci v topánkach na podpätkoch. Film je skôr vhodný pre mladistvých, ale poteší aj ostatných s jedinou podmienkou, vďaka zvučným hlasom a neprestajnému hudobnému tempu musí mať divák v obľube muzikály. Predsa taký pestrý retro muzikál môže byť osviežujúcim doplnkom letných dní.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © New Line Cinema