Piráti Karibiku: Na konci sveta (Pirates of the Caribbean – At world's end)

28.5.2007|Olivia|

Na rozbúrené moria sa vracia Jack Sparrow so svojou loďou Čierna perla. Film, kvôli ktorému bola postavená 20 metrov vysoká replika pirátskej lode, Shanghajské kúpele a prístav, to všetko vo filmových štúdiách Walt Disney, prináša nové merítka do sveta filmu a prichádza zo zámerom ohúriť publikum.

Prichádzajú temné časy a pirátska éra sa blíži ku koncu. Lord Cuttler Beckett (Tom Hollander), ovládol loď duchov, spolu s jej veliteľom Jonesom, ktorý bol poverený prevážaním tých, čo zomreli na mori, do zeme mŕtvych. Pomocou neho chce Beckett ovládnuť všetky moria a zničiť všetkých pirátov. Po tom, ako Elizabeth (Keira Knightly – Oliver Twist), Will (Orlando Bloom – The Lord of The Rings), a kapitán Barbossa (Geoffrey Rush) zachránia Jacka Sparrowa (Johnny Depp) z Krakenovho zovretia musia čeliť svojim nepriateľom: chápadlo-hlavému Daveymu Jonesovi (Bill Nighy) a Lordovi Beckettovi. Na to potrebujú  pomoc Sao Fenga – vodcu Singapurských pirátov. Na palube lode Čierna perla sú teraz Jack, Barbossa, Will, Elizabeth, vedma Tia Delma a ich známa posádka, spolu s hovoriacim papagájom a prešibanou opicou. Musia zvolať vštkých 9 Pirátskych Lordov a za pomoci zázračnej mapy smerujú na stretnutie na vrakovisku na konci sveta. Nikto netuší, že na palube Jackovej lode sa nachádza aj mocná panovníčka morí – Kalipsó.

Pirates of the Caribbean: At World's End

Piráti karibiku – na konci sveta, je veľkolepý film s dokonalými efektmi, je zábavnejší, ako ktorýkolvek z posledných veľkofilmov. Dej sa začína realisticky a neskôr sa veci stávajú viac a viac absurdnejšie. Johnny Depp, sťaby Jack Sparrow je večný extrémista, zo začiatku sa neukáže na celkom dlhú dobu. Na scénu vstupuje Geoffrey Rush, ako Barbossa, spolu s Elizabeth Swanovou v podaní zvláštne mužsky sa správajúcej Keiry Knightley, Jack Devenport ako Norrington, a celkom slušným výkonom sa môže píšiť Yun-Fat Chow ako Kapitán Singapourskych pirátov - Sao Feng. Bolo porušených veľa fyzických zákonov, no film sa dá stále pokladať za veľkolepé dielo. Jednoznačne mu vládnu peniaze. Moru dodávajú väčší jas, lodiam väčšiu honosnosť a umocňujú akciu hustou hmlou a umelými búrkami, pričom to všetko bolo vytorené v štúdiách. Iba zopár scén bolo natočených v reále.  A potom to príde. Po 50 minútovom  úvode sa objaví kapitán Jack Sparrow, ako ťahá loď na pustej púšti s pomocou desiatok jeho vlastných klonov. A následne film opúšťa všetky fyzikálne zákony.

Gore Verbinsky, ako režisér jednotky, dvojky a teraz aj trojky (a ako tvorca reklám na Budweiser), sa tentoraz totálne vzdáva stereotipov, čím vytvoril zaujímavý nonsens a skutočnú zábavu. Filmovanie sa začalo, ešte keď scénár nebol dokončený. Film, pri ktorom by sa všetky očakávania mali nechať pred bránami kina. Lebo všetko, v čo by ste mohli dúfať, pravdepodobe nestretnete. Ale stále je tu veľmi veľká šanca, že Vás ohúria veľkolepé obrazy, zopár skutočných, no väčšina zhotovená kvalitnou počítačovou grafikou. Veľa kreditov je pripísaných práve Jackovi Sparrowovi, ktorý jednoznačne vedie vo vtipných kúskoch a v tom, ako si všetko vie zariadiť svojím vlastným spôsobom.

Celkovo sa mi film veľmi páčil. Mnoho kritikov by povedalo, že bol zbytočne dlhý, mierne zmätočný, veľa skutočností nebolo vôbec osvetlených. Ale so všetkého ostatného sa dá získať obrý dojem, vrátane vskutku umeleckéeho obsadenia a slušného soundtracku. Ak sa Vám páčili prvé dva diely, tento sa bude určite páčiť a ak ste nevideli ani jeden, to neprekáža, pretože dejová línia nehrá až takú veľkú rolu. Je to film, ako stvorený pre väčšie deti a mnohé z nich sa rady vtiahnu do akčných udalostí a bude sa chcieť stať skutočným pirátom.

Žáner: dobrodružná, akčná, fantasy komédia
Réžia: Gore Verbinsky
Scenár: Ted Elliott, Terry Rossio
Hrajú: Johnny Depp, Geoffrey Rush, Orlando Bloom, Keira Knightley, Jack Davenport, Bill Nighy, Yun-Fat Chow, Jonathan Pryce, Lee Arenberg, MacKenzie Crook, Kevin McNally, David Bailie, Naomie Harris, Tom Hollander

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Buena Vista Pictures